Skup samochodów

+48 510 499 247

www.rozbitekupie.pl

 

rozbitekupie@gmail.com

Kupujemy samochód za granicą!

Jeszcze nie tak dawno temu używane samochody poruszające się po ulicach zachodniej Europy były marzeniem większości Polaków. Dziś ze względu na otwarte granice sytuacja ta nieco się zmieniła, a największy bum sprowadzania używanych pojazdów (głównie z Niemiec) mamy już za sobą. Nie oznacza to jednak, że zakup używanego auta za granicą przestał być atrakcyjny. Samochody te są z reguły w lepszym stanie technicznym, mają bogatsze wyposażenie i w większości przypadków są serwisowane w autoryzowanych warsztatach. Jeśli dodamy do tego o niebo lepszy stan dróg to zakup używanego pojazdu zza granicy wciąż pozostaje ciekawą opcją. Jednak sama procedura kupna jest bardziej skomplikowana niż transakcja krajowa. O czym pamiętać kupując używane auto za granicą i po całej transakcji być zadowolonym z zakupu?
skup samochodów używanych Śląsk, skup samochodów powypadkowych Śląsk
Rozglądaj się za ofertami osób prywatnych
Bez względu na kraj w którym planujesz zakupić używany samochód (czy będą to Niemcy, Belgia, Anglia czy też Francja) ważną kwestią jest dotarcie bezpośrednio do prywatnych właścicieli pojazdów. Dlaczego? Ano dlatego, że w większości przypadków prywatna osoba, która chce sprzedać swój używany samochód będzie mniej skłonna do maskowania, zatajania jego ewentualnych ukrytych wad. Na Twoje nieszczęście takich ogłoszeń jest stosunkowo mało, a jak już któreś z nich się pojawi, to oferta szybka trafia do komisu… Pomocną dłoń wyciągają nam w tym temacie tak zwani pośrednicy lub agenci, którzy przeważnie w naszym ojczystym języku za odpowiednią stawkę pomogą nie tylko znaleźć odpowiedni dla nas samochód, potwierdzić jego stan techniczny ale i pomóc nam w szybkim i bezproblemowym przeprowadzeniu całej transakcji.
skup aut uszkodzonych Śląsk, skup pojazdów rozbitych Śląsk
Używany samochód z zagranicznego komisu –na co uważać?
Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup używanego samochodu za granicą w komisie to musimy mieć na uwadze kilka ważnych kwestii. Po pierwsze absolutnie nie należy zgadzać się na to, aby w umowie kupna-sprzedaży zamiast komisu figurował pośrednik. Przedstawiciele danego komisu będą zapewniać nas, że tak jest prościej i szybciej jednak nie zgadzajmy się na takie rozwiązanie. Po jakimś czasie (już po transakcji) może okazać się, że pojazd jest np. kradziony , do kogo w tej sytuacji udamy się z roszczeniami…? Warto również postawić na swoim jeśli chodzi o wszystkie dokumenty związane z transakcją. Nie zgadzajmy się na dosłanie ich po jakimś czasie, bo to może nigdy nie nastąpić. Jeśli sprzedawca jest uczciwy i nie ma nic do ukrycia wszystkie niezbędne dokumenty powinniśmy dostać na miejscu i tego się trzymajmy. Nie ulegajmy również pokusie zaniżenia wartości używanego pojazdu w umowie. Proceder ten może zostać wykryty przez urząd skarbowy, a związane z nim konsekwencje będą nas drogo kosztować. Ostatnią z rzeczy na jakie nigdy nie powinniśmy się zgadzać to wydruk tablic rejestracyjnych w komisie! Sprzedawcy mogą zapewniać was, że w tym kraju to powszechna praktyka jednak nie dajcie się zwieść. Takie działania są nielegalne, a w razie jakichkolwiek problemów odpowiedzialność za nie bierze nabywcy –czyli Ty! W tym momencie warto przypomnieć, że zarejestrowanie auta w Polsce bez kompletu dokumentów będzie po prostu niemożliwe, a skoro jesteśmy już przy papierkach to najwyższa pora zabrać się za…
tanie holowanie 24H Śląsk, autopomoc 24H Śląsk
To co lubimy najbardziej –czyli formalności
W zależności od kraju, w którym dokonujemy zakupy formalności będą trwały od kilku godzin, do kilku dni. Wybierając się po używany samochód do konkretnego kraju należy wpierw zapoznać się z obowiązującymi w nim procedurami. Dobra wiadomość jest jednak taka, że jeśli nabywamy używany pojazd w Unii Europejskiej, to formalności będą do siebie podobne. Po pierwsze, ze sprzedającym musimy zawrzeć umowę kupna-sprzedaży, po czym czeka nas wizyta w odpowiednim (przypisanym terytorialnie) urzędzie, w którym uzyskamy pozwolenie na eksport auta. W tym samym miejscu (urzędzie) uzyskamy również odpowiednie tablice rejestracyjne, często nazywane „eksportowymi”. Dokładne szczegóły tej procedury są w każdym kraju nieco inne, dlatego z niuansami warto zapoznać się wcześniej. O tym jak poradzić sobie z konkretnymi formalnościami związanymi z zakupem używanego pojazdu w danym kraju będziemy cyklicznie informować w naszych kolejnych wpisach. Generalnie jednak warto mieć na uwadze fakt, że zaniechanie pewnych procedur może odbić się negatywnie na naszej kieszeni, a tego przecież nie chcemy…

Dodatkowe koszty
Wybierając się po używany samochód za granicę należy jeszcze przed podróżą dobrze skalkulować koszty. Pomijając te związane z dojazdem musimy mieć świadomość dodatkowych opłat. Sprowadzając auto z terenu Unii Europejskiej zapłacimy dodatkowo 500 zł opłaty recyklingowej, 160 zł za druk VAT-25, ok. 200 zł za tłumaczenie dokumentów oraz akcyzę (3,1% dla aut z silnikami o pojemności do 2000 cm3 lub 18,6% dla aut z silnikami o pojemności powyżej 2000 cm3).

Atrakcyjne pojazdy nie tylko z Niemiec
Gdzie najlepiej wybrać się po zakup używanego samochodu? Złote czasy, kiedy to Niemcy pozbywali się swoich zadbanych aut tylko ze względu na wiek już niestety minęły. Osoby zajmujące się handlem używanymi pojazdami sprowadzają więc tam samochody z Belgii, Francji czy Holandii. Ze względu na obecność licznych unijnych urzędników w Belgi z łatwością dostaniemy zadbane samochody wyższej klasy. We Francji króluje przede wszystkim diesel jednak tutaj trzeba być przygotowanym na często występujące zarysowania lub/i wgniecenia zderzaków. We Włoszech zwróćmy uwagę na instalacją gazową CNG, która może być trudna do zalegalizowania w Polsce.

Udanych zakupów!

-rozbitekupie.pl

 

20 września 2017

Created with Webwave CMS

Copyright 2015 Motor Auto Service